ويزاي تحصيلي پرتغال

وبسايت جامع سفر به اروپا

ويزاي تحصيلي پرتغال

۱ بازديد

ويزاي تحصيلي پرتغال

ويزاي تحصيلي پرتغال روشي براي مهاجرت به اين كشور اروپايي است. افرادي كه قصد سفر و مهاجرت به اين كشور را دارند از طريق اخذ ويزاي تحصيلي كشور پرتغال و پس از آن كار يا سرمايه گذاري موفق به اخذ اقامت دائم شده و مي‌توانند در اين كشور به عنوان تبعه دائمي زندگي كنند.

مهاجرت تحصيلي به پرتغال

در صورتي كه شما نيز به دنبال اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال هستيد لازم است بدانيد، پرتغال كشوري اروپايي است كه در جنوب غربي آن واقع شده است. ليسبون پايتخت اين كشور بوده و همه آن را ارزان ترين شهر اروپا مي شناسند. مساعد بودن شرايط اقتصادي، رفاهي، اجتماعي و همچنين وجود دانشگاه‌هاي معتبر در اين كشور عاملي شده تا افراد بسياري از سراسر جهان براي تحصيل عازم پرتغال شوند. از طرفي ديگر پايين بودن هزينه تحصيل و زندگي در اين كشور نسبت به ديگر كشورهاي قاره اروپا و اعتباري كه مدرك دانشگاه‌هاي اين كشور در ديگر مناطق جهان دارد بهانه اي ديگر براي افزايش مهاجرت تحصيلي به پرتغال شده است. از آنجايي كه اين كشور عضو اتحاديه اروپا مي‌شود و دانشجويان اين امكان را دارند كه از طريق ويزاي شينگن پرتغال به ديگر كشورهاي اروپايي نيز سفر كنند؛ سالانه بر تعداد افراد درخواست كننده ويزاي تحصيلي پرتغال از سراسر جهان افزوده مي‌شود.

[caption id="attachment_3482" align="aligncenter" width="780"]ويزاي تحصيلي پرتغال ويزاي تحصيلي پرتغال[/caption]

رزرو وقت سفارت پرتغال

يكي از اموري كه براي اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال در اولويت قرار دارد، رزرو وقت سفارت پرتغال و ارائه مدارك لازم مي باشد. براي ويزاي تحصيلي پرتغال دو نوع ويزا در نظر گرفته شده است كه در واقع با توجه به شرايط درخواستي و تحصيلي‌تان به شما تعلق خواهد گرفت. يكي از اين ويزاها ويزاي شينگن پرتغال است كه مدتي 3 ماهه دارد و براي دانشجوياني در نظر گرفته مي‌شود كه قصد تحصيلات دانشگاهي به مدت زمان زياد را دارند. اما اگر فرد بخواهد به عنوان يك هنرجو يا كارآموز در دوره‌هاي آموزشي يا يادگيري زبان به خاك پرتغال وارد شود ويزاي كوتاه مدت كشور پرتغال را بايد درخواست دهد. اين ويزا نهايتاً 6 ماه اعتبار دارد و فرد مي‌تواند از طريق آن يك الي سه بار در كشور ورود و خروج داشته باشد. قبل از مراجعه به سفارت اين كشور براي اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال بهتر است به دنبال كسب گواهي پذيرش از دانشگاه‌هاي معتبر براي ورود به خاك اين سرزمين و ادامه تحصيل باشيد در اين صورت ارائه ويزاي تحصيلي پرتغال از سوي سفارت اين كشور نيز با شانس بيشتري صورت خواهد گرفت.

[caption id="attachment_3483" align="aligncenter" width="780"]ويزاي تحصيلي پرتغال ويزاي تحصيلي پرتغال[/caption]

مدارك لازم براي اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال

  • اصل و كپي شناسنامه به همراه ترجمه انگليسي و رسمي آن
  • 4 قطعه عكس رنگي، تمام‌ رخ، واضح و زمينه سفيد كه حداقل 6 ماه از گرفتن آن گذشته باشد.
  • ارائه اصل و كپي پاسپورتي كه حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد به همراه ترجمه رسمي آن
  • ارائه مدارك تحصيلي، ريز نمرات و ترجمه‌اش
  • ارائه رزومه تحصيلي اعم از مقالات، كتاب، اختراعات و يا پژوهش‌هاي علمي‌تان
  • ارائه مدرك زبان و نمرات آيلتس و تافل (در صورت داشتن)
  • ارائه بورسيه تحصيلي يا گواهي پذيرش دانشگاه
  • ارائه فرم درخواست ويزاي تحصيلي پرتغال
  • پرينت از گردش سه ماه آخر حساب بانكي دانشجو يا والدينش
  • ارائه مدارك ديگر براي اثبات تمكن مالي فرد براي ادامه تحصيل و زندگي در اين كشور
[caption id="attachment_3491" align="aligncenter" width="780"]ويزاي تحصيلي پرتغال ويزاي تحصيلي پرتغال[/caption]

گرفتن بورسيه تحصيلي در پرتغال

يكي از امتيازاتي كه براي گرفتن ويزاي تحصيلي كشور پرتغال و اقامت شينگن در اين كشور وجود دارد، گرفتن بورسيه از دانشگاه‌هاي اين كشور است. علاوه بر اين افراد متقاضي ويزاي تحصيلي پرتغال با بورس شدن در دانشگاه‌هاي اين كشور مي‌توانند اقامتي آسان‌تر، كم هزينه‌تر داشته باشند. از طرفي ديگر نه تنها هزينه تحصيل آن‌ها رايگان بوده و بلكه مبلغي را نيز جهت امرار معاش دريافت خواهند كرد. اما براي گرفتن ويزاي تحصيلي پرتغال و بورسيه اين كشور اگر جزء دانشجوياني باشيد كه رزومه تحصيلي‌تان با معدل بالا، مقالات انجام شده بسيار و همراه مدارك زبان از قبيل آيلتس و تافل باشد مي‌توانيد از بورسيه 90 درصد تحصيلي در پرتغال استفاده كنيد كه در اين صورت علاوه بر رايگان بودن هزينه‌هاي تحصيلي بخشي از هزينه زندگي را نيز به شما پرداخت مي‌كنند. علاوه بر اين اگر به تازگي و كمتر از 2 سال است كه آخرين مدرك تحصيلي‌تان را با رزومه‌اي نسبتاً خوب به اتمام رسانده‌ايد شانس گرفتن نوعي ديگر بورسيه را داريد كه مي‌توانيد نسبت به ديگر دانشجويان هزينه كمتري را براي تحصيل پرداخت كنيد.

هزينه تحصيل در پرتغال

خوشبختانه هزينه تحصيل و زندگي در اين كشور به نسبت مناسب و پايين بوده و دانشجو مي‌تواند با صرفه‌جويي‌هاي لازم در اين زمينه مخارج لازم را به خوبي براي زندگي و تحصيلش مديريت كند. درباره هزينه زندگي براي دانشجويان مقيم كشور پرتغال مي‌توان ماهيانه چيزي حدود 1000 تا 3000 يورو را در نظر گرفت كه بخشي از آن براي اجاره مسكن، بخشي رفت‌ و آمدها و بخشي ديگر نيز مربوط به خوراك و پوشاك و خرج تحصيل مي باشد. در زمينه هزينه‌هاي درماني و پزشكي نيز لازم است بدانيد در صورت دريافت ويزاي تحصيلي پرتغال دانشجويان مي‌توانند از سي درصد تخفيف درماني بهره‌مند شوند. البته فراموش نشود هزينه‌هاي تحصيلي و زندگي با توجه به دوره‌هاي آموزشي، مقطع تحصيلي، رشته‌هاي تحصيلي و همچنين انتخاب شرايط و سطح زندگي متفاوت خواهد بود. جهت رزرو تور پرتغال و تور اروپا ميتوانيد از طريق آژانس هاي مسافرتي معتبر اقدام نماييد.

[caption id="attachment_3493" align="aligncenter" width="780"]ويزاي تحصيلي پرتغال ويزاي تحصيلي پرتغال[/caption]

مقطع ليسانس و تحصيل در پرتغال

در صورتي كه قصد گرفتن ويزاي تحصيلي پرتغال را براي ورود به دانشگاه‌هاي اين كشور و گذراندن دوره ليسانس داريد. بهتر است بدانيد كه اين دوره طي 3 الي 4 سال است و شما مستلزم گذران واحدهاي درسي در حدود 180 تا 240 واحد مي‌باشيد. اگر مدرك ديپلم داريد و قصد ورود به دانشگاه‌هاي اين كشور را در سر مي‌پرورانيد بايد خود را براي آزمون ورودي دانشگاه‌هاي پرتغال در مقطع ليسانس آماده كنيد. دانستن زبان پرتغالي يا اسپانيايي از ديگر شروط مهم براي گرفتن ويزاي تحصيلي پرتغال و تحصيل در مقطع ليسانس است. چرا كه اين دوره به زبان انگليسي آموزش داده نمي‌شود و يا در برخي مراكز با محدوديت‌هاي خاص آموزش مي‌دهند. ارائه مدرك پيش‌دانشگاهي براي اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال و پذيرش در دانشگاه‌هاي اين كشور، فرد را از شركت در آزمون‌هاي ورودي دانشگاه‌ها معاف مي‌كند.

اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال براي مقطع فوق ليسانس

يكي از شروط اخذ ويزاي تحصيلي پرتغال براي اين مقطع ارائه مدرك آيلتس 6 يا 5/6 به سفارت اين كشور است. چرا كه اين دوره دوساله كارشناسي ارشد در كشور پرتغال به زبان انگليسي و پرتغالي ارائه مي‌شود. البته تسلط به زبان پرتغالي نيز در اين دوره اهميت بيشتري دارد چرا كه آموزش دروس مقطع كارشناسي ارشد به زبان پرتغالي هزينه كمتري نسبت به انگليسي دارد. تعداد واحد دروسي كه دانشجويان در اين مقطع مي‌گذرانند چيزي حدود 90 تا 120 واحد خواهد بود.

[caption id="attachment_3496" align="aligncenter" width="780"]ويزاي تحصيلي پرتغال ويزاي تحصيلي پرتغال[/caption]

اخذ دكتري در دانشگاه‌هاي پرتغال

براي گرفتن مدرك دكتري در پرتغال گذراندن دوره‌اي 3 الي 5 ساله ضروري است. در اين مدت دانشجو بايد به زبان پرتغالي يا انگليسي مسلط باشد تا به مشكلي براي آموزش برنخورد. همچنين در مراحل نخست طبق برنامه آموزشي كه به او داده مي‌شود بايد تعداد واحدهايي را گذرانده و پس از امتحان و كسب نمرات قبولي دوره پژوهشي و تحقيقاتي خود را آغاز نمايد. در اين صورت يك استاد راهنما مي‌خواهد كه او را براي نوشتن تز دكتري‌اش از ابتدا تا دفاع از آن راهنمايي و مشاوره كند.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه وقت سفارت پرتغال ، ويزاي پرتغال ، تور پرتغال و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.