رواديد سوئد

وبسايت جامع سفر به اروپا

رواديد سوئد

۳ بازديد

رواديد سوئد

سوئد كشوري در حوزه اسكانديناوي و يكي از كشورهاي عضو پيمان شينگن است. با دريافت رواديد سوئد مي توان به اين كشور سفر كرد. دريافت رواديد سوئد داراي شرايط ويژه اي است.

سوئد

سوئد كشوري در شمال اروپا و حوزه اسكانديناوري است. پايتخت اين كشور استكهلم و جمعيت اين كشور 10 ميليون نفر است. دين اكثر آنان مسيحي است و واحد پول آن ها كرون سوئد است. سوئد با كشورهاي دانمارك، لهستان، لتوني، ليتواني، آلمان، استوني و روسيه مرز مشترك دريايي دارد. بيش از نيمي از سطح اين كشور پوشيده از جنگل است و سوئد داراي كوه هاي اسكانديناوي است. جهت رزرو تور سوئد و تور اروپا با آژانس هاي مسافرتي معتبر در ارتباط باشيد.

[caption id="attachment_3684" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئد رواديد سوئد[/caption]

كشور سوئد با توجه به قرارگيري جغرافيايي و سياست هاي در پيش گرفته حدود 2 قرن است در هيچ جنگي شركت نكرده است و كشوري امن به حساب مي آيد. اين كشور داراي آب و هواي معتدل با زمستان هاي سرد است. سوئد داراي مناظر ديدني و شگفت انگيز است. از شهرهاي مهم اين كشور مي توان استكهلم، مالمو، گوتنبرگ، اوپسالا، سيگتونا را نام برد.

 مكان هاي ديدني سوئد

از مكان هاي ديدني اين كشور مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • پارك ملي زيردريايي كوسترهيوت

اين پارك داراي تنوع بسياري از لحاظ جانوري و دريايي است و در غرب سوئد واقع شده است. در فصل هاي گرم سال از اين منطقه براي ورزش هاي آبي و شنا و تفريح استفاده مي شود و در ساير اوقات سال ماهيگيري، قايق راني و تماشاي حيوانات مختلف از جمله تفريحات به حساب مي آيد.

  • مجمع ‌الجزاير استكهلم

در اين منطقه هزاران جزيره وجود دارد كه در برخي از آن ها هتل ها و غذاخوري هاي مختلف وجود دارد و برخي ديگر دست نخورده و زيستگاه حيوانات وحشي هستند.

[caption id="attachment_3685" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئد رواديد سوئد[/caption]
  • اسكانه

اسكانه يكي از بهترين مناطق سوئد براي لذت بردن از طبيعت و زيبايي هاي آن است. اين منطقه داراي خاك حاصلخيز، زمين هاي كشاورزي وسيع، درياچه هاي زيبا و قلعه هاي باستاني است. اسكانه داراي رستوران هاي زيادي است كه غذاهاي خوشمزه و متنوعي دارند.

[caption id="attachment_3686" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئد رواديد سوئد[/caption]
  • پارك ملي آبيسكو

منطقه آبيسكو در تابستان و زمستان مورد توجه گردشگران و ورزشكاران است. در تابستان غارنوردي و دره پيمايي در درياچه و در زمستان اسكي از تفريحات اصلي است. اين منطقه يكي از اصلي ترين كمپ هاي ديدني پديده بي نظير شفق قطبي است.

[caption id="attachment_3687" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئد رواديد سوئد[/caption]
  • كليساي جامع لاند
  • موزه وازا
  • باغ وحش بوراس

اقتصاد سوئد

كشاورزي به علت سرماي هوا فقط در بخش هاي جنوبي اين كشور رونق دارد. اما دامداري در سوئد فراگير تر بوده و در بخش هاي بيشتري از آن انجام مي شود. كشور سوئد داراي منابع طبيعي مختلفي از جمله سنگ فلز و چوب است كه در بهبود اقتصاد آن تاثير گذار است.

فرهنگ مردم سوئد

مردم سوئد مانند مردم ساير كشورهاي شمال اروپا افرادي قانون مند و منظم هستند. رعايت حقوق انسان هاي ديگر از مواردي است كه سوئدي ها بسيار رعايت مي كنند. خلق و خوي مردم سوئد بر خلاف آنچه در برخوردهاي اوليه مشاهده مي شود، گرم و صميمي است و مهمان نواز هستند. آن ها به تفريح و گردش در طبيعت اهميت زيادي داده و از ظرفيت هاي گردشگري كشور خود استفاده مي كنند.

توجه به خانواده

توجه به خانواده و كانون گرم آن بين مسئولان و مردم سوئد بسيار حائز اهميت است. پدر يا مادر فرزند تازه متولد شده تا 18 ماه مي توانند سر كار نروند تا از فرزند خود مراقبت كنند. آن ها مي توانند سالانه 60 روز مرخصي براي مراقبت از فرزندشان داشته باشند. مردم سوئد كمك هزينه اي به اندازه 480 روز براي نگهداري از فرزند خود دريافت مي كنند. مردم سوئد معمولا به صورت رسمي مهمان نوازي كرده و مهمانان خود را براي صرف چاي، قهوه و كيك و گاهي اوقات صرف غذا دعوت مي كنند. در هنگام مهماني بهتر است به موقع برسيد و همچنين كفش خود را، مخصوصا در فصل هاي بارندگي، قبل از ورود به منزل در بياوريد. از غذاهاي رايج در سوئد مي توان به كوفته، گوشت شكاري، غذاهاي دريايي و ... اشاره كرد.

ويزا يا رواديد

ويزا معمولا به وسيله مهري در پاسپورت افراد قرار داده مي شود. روابط كشورها به چند دسته تقسيم مي شود:در صورتي كه تفاوتي بين شهروندان در دو كشور وجود نداشته باشد و مردم يك كشور بتوانند از تمامي خدمات كشور ديگري نيز استفاده كنند، روابط بين اين دو كشور را آزاد مي نامند. در اين حالت، مشكلي از لحاظ اقامتي، كار و ... بين كشورها وجود ندارد.

در روابط لغو ويزا، شهروندان دو كشور مي توانند بدون نياز به ويزا به كشور دوم سفر كرده، و اقامت كوتاهي داشته باشند. براي تحصيل يا كار بايد ويزاي كار گرفته شود كه براي شهروندان كشورهايي كه روابط لغو رواديد دارند پروسه ساده ايست.در رابطه با رواديد در مقصد، براي سفر كوتاه مدت، ويزاي مربوطه در كشور مقصد براي فرد، صادر مي گردد.

در نوع ديگري از روابط بين دو كشور، فرد براي سفر به كشور ديگري ابتدا بايد اجازه سفر را از نمايندگي رسمي كشور مربوطه كه سفارت يا كنسولگري آن است، گرفته و رواديد خود را دريافت كند.

در كشورهاي كه سفر بين آن ها ممنوع است ويزا صادر نمي شود.

[caption id="attachment_3689" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئد رواديد سوئد[/caption]

انواع ويزا يا رواديد

رواديد سوئد در چند نوع تقسيم مي شود:

ويزاي گردشگري

ويزاي دانشجويي

ويزاي پيوستن به خانواده

ويزاي تجاري

ويزاي ديدار خانواده

رواديد سوئد

براي سفر به سوئد بايد از رواديد سوئد و همچنين ويزاي شينگن استفاده كرد. با دريافت رواديد سوئد تنها مي توان به همين كشور سفر كرد و نمي توان از ساير كشورهاي حوزه شينگن بازديد نمود. در صورت دريافت ويزاي شينگن از سفارت سوئد مي توان به اين كشور و ساير كشورهاي شينگن سفر كرد.

زمان اخذ رواديد سوئد

بهتر است تا دريافت رواديد سوئد را به نزديكي زمان سفر خود موكول نكنيد و زودتر از موعد براي دريافت آن اقدام كنيد. دريافت رواديد سوئد بين 1 ماه تا 4 روز طول مي كشد. بنابراين بهتر است حدودا 2 ماه قبل از سفر به اين كشور براي دريافت رواديد سوئد اقدام نماييد.

سفارت سوئد

سفارت سوئد در شمال تهران و محدوده خيابان پاسداران بالاتر از فرمانيه قرار دارد. با مراجعه به سفارت در روز مصاحبه، مي توانيد نسبت به دريافت رواديد سوئد اقدام نماييد. سفارت در روزهاي جمعه و شنبه براي كارهاي اداري تعطيل بوده و مراجعه كنندگان در روزهاي يكشنبه تا پنج شنبه و در ساعات اداري مي توانند براي دريافت رواديد سوئد و ساير امور به سفارت مراجعه كنند.

مدارك لازم براي دريافت رواديد سوئد

  • پاسپورت با انقضاي حداقل 6 ماهه
  • 2 قطعه عكس رنگي با پس زمينه سفيد در ابعاد 6 در 4
  • تاييديه دريافت بليط هواپيما
  • تاييديه رزرو هتل
  • گواهي اشتغال به تحصيل براي افرادي كه مشغول به تحصيل هستند.
  • گواهي بازنشستگي براي افراد بازنشسته
  • گواهي تمكن مالي
  • گردش 6 ماهه آخر حساب بانكي
  • كارت ملي
  • شناسنامه
  • مدرك ترجمه شده از دارايي ها و املاك
  • بيمه مسافرتي كه توسط خود فرد يا هواپيمايي دريافت شده است.

انواع رواديد سوئد

رواديد سوئد را مي توان از راه هاي مختلفي دريافت نمود. هر كدام از اين مسيرها داراي شرايط خاص و ويژه اي هستند كه در روند دريافت ويزاي سوئد موثر است.

  • رواديد سوئد براي امور تجاري

با دريافت رواديد سوئد براي كارهاي تجاري، مي توان صادرات، واردات و امور تجاري ديگري را با اين كشور انجام داد. ممكن است يك شركت يا ارگان نسبت به استخدام شما تمايل نشان دهد. در اين صورت بايد با ارائه مدارك مربوطه ويزاي تجاري را دريافت نماييد. همچنين شركت مربوطه نيز بايد مداركي كه تاييد كننده استخدام شما به عنوان يك نيروي موثر است را به مراجع ذي صلاح ارائه كند.

  • رواديد سوئد براي تحصيل

دولت و دانشگاه هاي سوئد، در مقاطع و رشته هاي مختلف به جذب بورسيه تحصيلي سوئد اقدام كرده اند. دريافت بورسيه تحصيلي سوئد داراي شرايط ويژه اي است.

شرايط بورسيه تحصيلي سوئد

دريافت بورسيه تحصيلي مي تواند فرصت مناسبي براي داشتن اطلاعات بيشتر در مورد رشته مورد تحصيل، استفاده از تجارب جهاني، آشنايي با فرهنگ هاي مختلف و داشتن شغل مناسب، ايجاد كند. دانشگاه هاي مختلفي در سوئد با پذيرش دانشجويان در رشته هاي مختلف آماده ارائه خدمات تحصيلي هستند. استفاده از بورسيه تحصيلي مي تواند به وسيله دانشگاه يا از طريق استاد صورت گيرد. دانشگاه با دريافت اطلاعات متقاضي و بررسي آن نسبت به ارائه خدمات واكنش نشان داده، موافقت يا مخالفت خود را اعلام مي كند. همچنين از طريق استاد راهنما و كار پژوهشي نيز مي توان بورسيه تحصيلي به دست آورد كه در اين صورت بايد با استاد مورد نظر در ارتباط باشيد و رضايت او را براي شركت در كار تحقيقاتي جلب كنيد.

[caption id="attachment_3608" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئد رواديد سوئد[/caption]
  • رواديد ديدار اعضاي خانواده

براي دريافت رواديد سوئد براي ديدار اعضاي خانواده، فرد بايد توسط يكي از افراد خانواده درجه يك خود به كشور سوئد دعوت شده باشد و مدارك لازم از جمله فرم دعوت نامه و فرم هاي مورد نياز، علاوه بر مدارك معمول براي دريافت رواديد سوئد را ارائه دهد.

  • رواديد سوئد براي گردشگري

با دريافت رواديد سوئد براي گردشگري مي توان به اين كشور سفر كرده و از جاذبه هاي فوق العاده آن ديدن كرد. دوره اين نوع از رواديد معمولا محدود مي باشد.

  • رواديد سوئد براي امور پزشكي

براي دريافت خدمات پزشكي در سوئد بايد از طريق دريافت رواديد سوئد اقدام نماييد. با استفاده از اين نوع رواديد مي توان به سوئد بيمار اعزام كرد يا خدمات بين المللي پزشكي دريافت كرد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص وقت سفارت سوئد، ويزاي سوئد، تور سوئد ميباشد. ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.