رواديد ليتواني

وبسايت جامع سفر به اروپا

رواديد ليتواني

۱ بازديد

رواديد ليتواني

يكي از كشورهاي اروپايي كه سالانه سفرهاي بسيار زيادي به آن صورت مي گيرد و طرفداران بسيار زيادي را دارا مي باشد كشور ليتواني است كه هر ساله افراد بسيار زيادي از سر تا سر دنيا با دريافت رواديد ليتواني به آن سفر مي كنند. براي اين كه بتوانيد وارد كشور ليتواني شويد بايد رواديد ليتواني را دريافت كنيد، اگر شما نيز جزو آن دسته از افراد هستيد كه علاقه سفر به كشور ليتواني داريد بهتر است اين مطلب را به صورت كامل مطالعه كنيد تا با روش دريافت رواديد ليتواني و همينطور انواع رواديد ليتواني و نكاتي بسيار مهم براي دريافت اين رواديد آشنا شويد.

معرفي كشور ليتواني

ليتواني يكي از كشورهاي اروپايي است كه در شمال شرقي كشور اروپا واقع شده است، اين كشور با كشورهاي بلاروس، لهستان و روسيه همسايه است. كشور ليتواني داراي جمعيت 3 ميليون نفري مي باشد و بزرگترين شهر آن كه پايتخت اين كشور نيز مي باشد شهر ويلنيوس است. واحد پولي كشور ليتواني تا قبل از سال 2015 ليتاس بود ولي در سال 2015 اين واحد پولي به يورو تبديل شد. زبان رسمي مردم ليتواني زبان ليتوانيايي مي باشد، بيشتر مردم اين كشور مسيحي هستند و تقريبا 79 درصد از آن ها معتقد به كليساي كاتوليك هستند. يكي از مهم ترين نكاتي كه درباره كشور ليتواني بايد بدانيد اين است كه اين كشور در سال 1230 توسط مينداوگاس متحد شده است و او اولين پادشاه كشور ليتواني بود. ليتواني تا مدت ها جزوي از امپراطوري روسيه بود تا اينكه بعد از جنگ جهاني اول اين كشور مستقل شد و اعلام استقلال كرد و بعد از آن دوران جديدي را در تاريخ ليتواني مشاهده مي كنيد.

[caption id="attachment_3772" align="aligncenter" width="780"]رواديد ليتواني رواديد ليتواني[/caption]

 

رواديد ليتواني چيست و انواع آن كدامند؟

همانطور كه مي دانيد براي ورود به هر كشوري نياز داريد كه ويزاي آن كشور را دريافت كنيد، رواديد ليتواني جزو رواديد عضو گروه هاي شينگن مي باشد كه به اين معني است كه با دريافت اين ويزا مي توانيد به تمامي كشورهاي اروپايي كه عضو اين ويزا هستند سفر كنيد بدون اينكه نياز داشته باشيد رواديد كشور ديگري را دريافت كنيد. رواديد ليتواني داراي انواع مختلفي مي باشد، يكي از انواع رواديد ليتواني ويزاي تحصيلي كشور ليتواني است كه براي دانشجويان كاربرد بسيار زيادي را دارد، ويزاي تجاري ليتواني نوع ديگري از رواديد ليتواني است كه به منظور فعاليت هاي اقتصادي در كشور ليتواني صادر مي شود، نوع سوم از رواديد ليتواني ويزاي توريستي اين كشور است كه به منظور گردشگري در كشور ليتواني صادر مي شود و شما نيز مي توانيد با دريافت اين نوع از رواديد ليتواني به اين كشور سفر كنيد و به گردشگري در كشور ليتواني بپردازيد.

ويزاي توريستي ليتواني

همانطور پيش تر اشاره شد يكي از انواع رواديد ليتواني ويزاي توريستي اين كشور مي باشد، با دريافت ويزاي توريستي اين كشور مي توانيد به سادگي به آن سفر كنيد و در اين كشور به گردشگري بپردازيد. سالانه مسافران بسيار زيادي از سر تا سر دنيا به كشور ليتواني سفر مي كنند و از جاذبه هاي گردشگري فوق العاده زيباي اين كشور ديدن مي كنند. از جمله جاذبه هاي گردشگري كشور ليتواني مي توان به موارد زير اشاره كرد:

شهر ويلنيوس، شهر كاوناس، شهر كرناوه، شهر كلايپدا، شهر نوريگا، شهر پالانگا، پارك ملي دژوكيا، مجموعه جزاير تراكاي و شهر بسيار ديدني آنيكشياي.

اگر قصد سفر به كشور ليتواني و گردشگري در اين كشور را داريد حتما بايد از اين جاذبه هاي گردشگري فوق العاده زيباي كشور ليتواني ديدن كنيد.

[caption id="attachment_3773" align="aligncenter" width="780"]رواديد ليتواني رواديد ليتواني[/caption]

ويزاي تجاري ليتواني

نوع ديگري از رواديد ليتواني را رواديد تجاري اين كشور تشكيل مي دهد، با دريافت ويزاي تجاري كشور ليتواني مي توانيد وارد اين كشور شويد و به فعاليت هاي اقتصادي و تجاري در اين كشور بپردازيد. يكي از مهم ترين موارد و مداركي كه براي دريافت ويزاي تجاري ليتواني به آن نياز داريد دعوت نامه تجاري مي باشد كه براي دريافت آن بايد از طرف يك شركت معتبر در كشور ليتواني براي شما اين دعوت نامه ارسال شود تا بعد از آن بتوانيد اقدام به دريافت رواديد تجاري ليتواني كنيد، بسياري از افراد گمان مي كنند كه با دريافت دعوت نامه تجاري كشور ليتواني كار دريافت رواديد ليتواني تمام شده است در حالي كه چنين نيست و دريافت اين دعوت نامه به منزله شروع كار شما براي دريافت رواديد ليتواني مي باشد.

[caption id="attachment_3743" align="aligncenter" width="780"]رواديد ليتواني رواديد ليتواني[/caption]

ويزاي تحصيلي ليتواني

آخرين نوع از رواديد ليتواني ويزاي تحصيلي اين كشور مي باشد، كشور ليتواني داراي دانشگاه هاي بسيار معتبري مي باشد كه با تحصيل در آن ها مي توانيد از لحاظ علمي از جايگاه ويژه اي برخوردار شويد. اگر شما نيز جزو آن دسته از دانشجوياني مي باشيد كه علاقه زيادي به تحصيل در يك كشور اروپايي داريد ، مي توانيد با دريافت رواديد تحصيلي ليتواني در دانشگاه هاي اين كشور به تحصيل بپردازيد. براي دريافت رواديد ليتواني براي تحصيل در اين كشور نياز داريد كه در ابتدا به يكي از دانشگاه هاي اين كشور اپلاي كنيد و بعد از آن با در دست داشتن نتيجه اپلاي به سفارت اين كشور مراجعه كنيد تا اقدام به دريافت رواديد ليتواني كنيد. هزينه زندگي و تحصيل در كشور ليتواني هزينه زيادي مي باشد ولي در صورتي كه بورسيه شويد هزينه تحصيل شما در اين كشور به صورت رايگان خواهد بود. هزينه زندگي خود را نيز مي توانيد با استفاده از كارهاي پاره وقتي كه براي دانشجويان در نظر گرفته شده است تامين كنيد.

[caption id="attachment_3606" align="aligncenter" width="780"]رواديد ليتواني رواديد ليتواني[/caption]

مراحل دريافت رواديد ليتواني

براي دريافت رواديد ليتواني در ابتدا بايد به آژانس هاي مسافرتي معتبر مراجعه نماييد و وقت سفارت اين كشور را رزرو كنيد، بعد از دريافت وقت سفارت اين كشور زمان مراجعه شما به سفارت كشور ليتواني مشخص مي شود و شما مي توانيد با مراجعه به آماده كردن مدارك خود كه در ادامه معرفي مي شوند به سفارت كشور ليتواني مراجعه كنيد و فرم درخواست صدور رواديد ليتواني را پر كنيد و بعد از آن نيز هزينه آن را بپردازيد و منتظر بمانيد تا رواديد ليتواني براي شما صادر شود. جهت رزرو تور اروپا و تور ليتواني با آژانس هاي مسافرتي معتبر در ارتباط باشيد

مدارك مورد نياز براي دريافت رواديد ليتواني

براي دريافت رواديد ليتواني نياز داريد كه مداركي را آماده كنيد و بعد از تهيه كردن اين مدارك به سفارت كشور ليتواني مراجعه كنيد. براي دريافت رواديد ليتواني نياز به مدارك زير داريد:

كپي شناسنامه و كارت ملي كه به مهر و امضاي وزارت خارجه و دادگستري در آمده اند و همين طور اصل اين مدارك و نسخه ترجمه شده اين مدارك به زبان انگليسي

7 قطعه عكس 6 در 4 كه داراي پس زمينه سفيد هستند و صورت شما به صورت كامل در آن نمايان است

تمامي پاسپورت هاي قبلي به همراه پاسپورت فعلي كه حداقل بايد داراي 3 ماه اعتبار باشد.

يك مدرك بانكي معتبر كه نشان دهنده تمكن مالي شما براي سفر به كشور ليتواني مي باشد.

دريافت وقت سفارت ليتواني

همانطور كه گفته شد اولين مرحله براي دريافت رواديد ليتواني رزرو وقت سفارت ليتواني است، براي دريافت وقت سفارت ليتواني بايد به آژانس هاي مسافرتي معتبر مراجعه كنيد و با وارد كردن مشخصات خود ثبت نام كنيد و فرم درخواست دريافت وقت سفارت را پر كنيد، پس از لحظاتي كوتاه ايميلي براي آژانس مسافرتي مربوطه ارسال مي شود كه نشان دهنده تاييد ثبت نام شما مي باشد و معمولا بعد از چند روز ايميل دومي براي آژانس ارسال مي شود كه نشان دهنده زمان مراجعه شما به سفارت ليتواني براي دريافت ويزاي كشور ليتواني مي باشد.

[caption id="attachment_3632" align="aligncenter" width="780"]رواديد ليتواني رواديد ليتواني[/caption]

سفارت ليتواني در ايران

آدرس سفارت ليتواني در تهران، ولنجك خيابان 44 واقع شده است، اگر قصد داريد كه قبل از مراجعه به سفارت ليتواني براي دريافت رواديد ليتواني با اين سفارت تماس حاصل كنيد تا اطلاعات لازم براي مراجعه به اين سفارت را بدست بياوريد.

مدت زمان حضور در كشور ليتواني با دريافت رواديد كشور ليتواني

يكي از مهم ترين سوالاتي كه براي بسياري از شما ممكن است پيش آمده باشد اين است كه با دريافت ويزاي ليتواني تا چه مدت مي‌توانيم در اين كشور حضور داشته باشيم؟ براي پاسخ به اين سوال بايد بدانيد كه شما مي توانيد با دريافت رواديد ليتواني حداكثر 3 ماه يعني 90 روز در اين كشور حضور داشته باشيد ولي براي اين كار مدت زمان حضور شما بايد در ويزاي شما ثبت شده باشد بنابراين در هنگام پر كردن فرم درخواست صدور ويزاي ليتواني در سفارت ليتواني اين قسمت را به دقت پر كنيد كه چه مدت زماني را مي خواهيد در اين كشور حضور داشته باشيد.

هزينه سفر به ليتواني

يكي ديگر از سوالات بسيار مهمي كه درباره سفر به كشور ليتواني پرسيده مي شود هزينه سفر به اين كشور مي باشد، يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد در اين زمينه بدانيد اين است كه هزينه زندگي در كشور ليتواني هزينه نسبتا زيادي مي باشد با اين حال سطح درآمد مردم در اين كشور نيز نسبت به هزينه ها بالا مي باشد و در صورتي كه قصد دريافت ويزاي دائم ليتواني را داريد بايد بدانيد كه زندگي نسبتا راحتي را در اين كشور خواهيد داشت، اما اگر قصد داريد زمان كوتاهي را در اين كشور حضور داشته باشيد بايد بدانيد كه هزينه سفر شما به اين كشور هزينه نسبتا بالايي خواهد بود.

[caption id="attachment_3775" align="aligncenter" width="780"]رواديد ليتواني رواديد ليتواني[/caption]

 

آژانس سفري ديگرمجري مستقيم و بي واسطه وقت سفارت ليتواني، ويزاي ليتواني، تور ليتواني و تور اروپا 88851080-021

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.